Οδηγός SEO για το 2020

Το συγκεκριμένο άρθρο του blog μας  θα αναναιώνεται συνεχώς κατά την διάρκεια  του έτους

έως ότου θεωρήσουμε ότι έχουμε καλύψει τις πιο σημαντικές αλλαγές. 

SEO το 2020 - Τι Αλλάζει;

Έχουν αλλάξει πραγματικά τα πράγματα γύρω από το SEO; H απλώς αμελήσαμε τις αλλαγές που έπρεπε να κάνουμε τόσο καιρό στις σελίδες μας; H Google πραγματοποιεί πάνω από 3200 αλλαγές στους αλγορίθμους τους το χρόνο. 
Δείτε μερικές ενέργειες που θα πρέπει να κάνετε αν δεν τις έχετε κάνει ήδη στην νέα δεκαετία που ξεκινά .

Αλγόριθμος Google Bert. Τι είναι;

  • Η ονομασία του προέρχεται από το ακρωνύμιο Bidirectional Encoder Representations from Transformer
  • Στηρίζετε σε νευρωνικά δίκτυα
  • Παρουσιάζει αποτελέσματα αναζητήσεων περισσότερο με ομιλία παρά με αναζήτηση.​

Ο αλγόριθμος Bert που μας συστήθηκε κάπου το 2019, και σκοπός του είναι να φέρει στον χρήστη αποτελέσματα κατά την αναζήτησή του που είναι όσο πιο κοντά στον τρόπου που σκέφτεται καθημερινά. Το onsite SEO σας, θα περάσει <<δύσκολες>> στιγμές καθώς θα πρέπει να δείτε εσείς ή η SEO εταιρία που συνεργάζεστε πως θα φέρετε την γλώσσα που επικοινωνείτε πιο κοντά στην καθομιλουμένη, με απλές έννοιες που έχουν νόημα για τους χρήστες. Ακόμη πιο πολύπλοκα γίνονται τα πράγματα με πολυγλωσσικό περιεχόμενο όπου εκεί, συναντάμε λέξεις που είναι ομόηχες. Η google εξελίσσει συνεχώς αυτόν τον αλγόριθμό, κάτι που φαίνεται ότι θα κάνει και σε όλο το 2020.

 

Ποιότητα Περιεχομένου / Google E-A-T

Ποιότητα περιεχομένου από Experts.

Ποιότητα Περιεχομένου

Το περιεχόμενο επηρεάζει τα πάντα στο SEO. Για να έχετε αποτελέσματα το 2020, θα πρέπει να γράφετε κείμενα τα οποία έχουν αξία για όσους τα διαβάζουν. Θα πρέπει να συνεργαστείτε με ανθρώπους που γνωρίζουν πως να γράψουν σωστό περιεχόμενο. Αν και ακόμη η Google δεν είναι έτοιμη στο 100% να ξεχωρίσει το ποιοτικό περιεχόμενο, αυτή η μέρα θα έρθει και αυτοί που έχουν επενδύσει σε αυτό, θα είναι σίγουρα νικητές.

Η συμβουλή μας είναι, να βάλετε ως στόχο να έχετε το καλύτερο περιεχόμενο για το θέμα που αποφασίζετε να γράψετε ή ένα από τα καλύτερα. Αυτό θα αυξήσει το Authority της ιστοσελίδας σας αλλά και θα δώσει την απαραίτητη προσοχή στην σελίδα σας. Επιπλέον, αυτό το είδος προσέγγισης στο περιεχόμενο είναι ακριβώς αυτό που η Google αναζητά για να ικανοποιήσει τις ανάγκες των χρηστών της.

Σε ότι αφορά το περιεχόμενό σας, σταματήστε να <<κυνηγάτε>> keywords και Page views, γράψτε κείμενα για ανθρώπους, αυτοί είναι που θα δώσουν αξία στην σελίδα σας. Κατανοήστε το κοινό σας, τι ζητάνε να μάθουν, προσφέρετέ τους λύσεις μέσα από τα κείμενά σας και σίγουρα θα βγείτε νικητές.

Google E-A-T (Expertise – Authority – Trustworthiness)

To E-A-T είναι κάτι που υπάρχει στα guidelines της Google καιρό τώρα  αλλά η Google φαίνεται να δίνει όλο και περισσότερη σημασία και θα το δούμε να προταγωνιστεί ακόμα περισσότερο το 2020.

Τι ενέργειες θα πρέπει να κάνετε για να “χτίσετε” το E-A-T

Θα πρέπει να σταματήσετε αρχικά να αναθέτετε την συγγραφή περιεχομένου της ιστοσελίδας σας/blog στον οποιοδήποτε. Προσλάβετε έναν ειδικό που το Authority του είναι <<αναγνωρίσιμο>> από την Google. Έτσι για παράδειγμα, αν έχετε μια σελίδα με Ιατρικό περιεχόμενο, τότε προτιμήστε τα άρθρα της να είναι από διακεκριμένους επαγγελματίες.

Επομένως για να ξεκινήσει η Google να δίνει προσοχή σε αυτά που γράφετε θα πρέπει, οι αρθογράφοι σας να έχουν ένα Expertise, ιδίως όταν αυτό αφορά θέματα υγείας.

Πείτε στην Google ποια είναι η εταιρία σας

  • Δημιουργήστε μια αναλυτική σελίδα με την περιγραφή της εταιρίας σας
  • Μια εύκολα προσβάσιμη σελίδα επικοινωνίας
  • Δώστε link σε websites που έχουν υψηλό authority  μέσα από τα άρθρα σας
  • Δημιουργήστε μια σελίδα που θα αναφέρετε τους όρους χρήσης
  • Συμπεριλάβετε το βιογραφικό του αρθογράφου κάτω από κάθε άρθρο

Αν έχετε μια ιστοσελίδα στην οποία διατηρείτε ένα blog με πολλούς αρθογράφους τότε είναι σημαντικότερο από ποτέ να τους αναφέρετε αλλά και να έχουν το δικό τους προφίλ-βιογραφικό μέσα σε αυτό.

Αυξήστε την αναγνωρισιμότητά σας

Επενδύστε σε χρόνο και σε ανθρώπους που θα κάνουν στα μάτια της google την ιστοσελίδα σας να φαίνεται πως έχει ένα expertise στα θέματα που ασχολείστε. Προσπαθήστε να δημιουργείτε περιεχόμενο το οποία διαμοιράζονται οι χρήστες στο διαδίκτυο αλλά και επαγγελματίες του χώρου.

UX - Εμπειρία Χρήστη

Είναι σημαντικό το να έχω ένα λειτουργικό website;

UX

Οι μηχανές αναζήτησης έχουν μερικές από τις πιο προηγμένες λειτουργίες ανάλυσης δεδομένων στον κόσμο. Δεν βοηθούν μόνο τους ανθρώπους να βρουν αυτό που θέλουν. Συλλέγουν δεδομένα που τους βοηθούν να κατανοήσουν τη συμπεριφορά των χρηστών. Οι αλγόριθμοι έχουν ως βάση αυτά τα δεδομένα προκειμένου να δώσουν στους χρήστες των μηχανών αναζήτησης περισσότερο από ό, τι θέλουν και λιγότερο από αυτό που δεν είναι σχετικό.

To UX optimization έχει να κάνει αποκλειστικά με την συνολική εμπειρία του χρήστη κατά την επίσκεψή του στην ιστοσελίδα σας.  Στην SEO Experts το θεωρούμε ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που θα πρέπει να επικεντρωθεί μια επιχείρηση το 2020. Η χρηστικότητα της ιστοσελίδας σας παίζει μεγαλύτερο ρόλο από όσο φαντάζεστε. Κάντε τα πράγματα εύκολα για τους επισκέπτες σας. Να βρίσκουν εύκολα αυτό που θέλουν, να επικοινωνούν γρήγορα μαζί σας, να ολοκληρώνουν μια αγορά γρήγορα. Σκεφτείτε επιπλέον για τους χρήστες που επισκέπτονται την σελίδα σας ξανά το remarketing, drip campaigns αλλά και προσωποποιημένες σελίδες για να βελτιώσετε την εμπειρία τους.

Πως επηρεάζει ένα μη λειτουργικό website το SEO σας;

Φυσικά με πολύ υψηλό bounce rate. Αν και πολλοί υποστηρίζουν πως το bounce rate δεν είναι παράγοντας που θα επηρεάσει τις θέσεις.  Ωστόσο, στην SEO Experts έχουμε δει πως ολοένα και περισσότερο σελίδες με υψηλό bounce rate χάνουν θέσεις. Ο λόγος; Πολύ απλός. Η Google στην προσπάθει της να προσφέρει ολοένα και περισσότερο χρήσιμα αποτελέσματα στους χρήστες της, λαμβάνει αυτά τα σήματα και προσπαθεί μέσω αλγορίθμων να κατατάξει την σελίδα αναλόγως.

Πότε ανεβαίνει το bounce rate;

Όταν ένας επισκέπτης δεν βρίσκεται σε μια λειτουργική ιστοσελίδα, μια ιστοσελίδα από την οποία αναγκάζεται να φύγει σε μικρό χρονικό διάστημα τότε το bounce rate μας ανεβαίνει. Δηλαδή, ο αριθμός των επισκεπτών που εγκαταλείπουν την σελίδα του website μας, στην οποία βρέθηκαν έπειτα από μια αναζήτηση. Στη SEO Experts θεωρούμε πως είναι είναι παράγοντας για την θέση που θα έχετε στις μηχανές αναζήτησης. Η η εταιρία ή ο συνεργάτης που ασχολείται με το SEO της σελίδας σας, θα πρέπει να καθορίσει τους λόγους που συμβαίνει και να προσπαθήσει να επανασχεδιάσει ή να αναδιαμορφώσει την συγκεκριμένη σελίδα, προσφέροντας έτσι καλύτερη εμπειρία στους επισκέπτες.

Google Snippets

Η θέση 0 πολλές φορές κλέβει αρκετά κλικ από την θέση #1 στις μηχανές αναζήτησης λένε. Τι ισχύει όμως;

Πρέπει να προετοιμάστε την ιστοσελίδα σας αλλά όχι να ανησυχείτε.

Πολύ πιθανόν είναι το 2020 να δούμε όλοι μείωση των οργανικών κλικ στην ιστοσελίδα μας και ο λόγος είναι τα Snippets της Google. Τα Snippets απαντούν ερωτήσεις των χρηστών της. Πως προκύπτει όμως αυτό. Το 20% περίπου το χρηστών παίρνει την πληροφορία που θέλει χωρίς να επισκέπτεται την ιστοσελίδα με το σχετικό περιεχόμενο.  Για παράδειγμα έστω ότι θέλαμε να δούμε το αποτέλεσμα ενος ποδοσφαιρικού αγώνα και γράφαμε στο google το όνομα της ομάδας, θα μας έδινε αυτό το αποτέλεσμα.

Έτσι, δεν θα είχαμε κανέναν λόγο να επισκεφθούμε την επίσημη ιστοσελίδα του Παναθηναϊκού καθώς έχουμε πάρει ήδη την πληροφορία που αναζητούσαμε, από την google.

Γιατί δεν πρέπει να ανησυχείτε;

Η Google συνεχίσει να εμφανίζει ανάλογα αποτελέσματα, πέρα από τον καιρό, πτήσεις, αποτελέσματα ομάδων κ.α.  Δεν πρέπει να ανησυχείτε όμως καθώς οι χρήστες αυτοί δεν θα αγόραζαν ποτέ από την ιστοσελίδα σας. Ναι, μπορεί η επίσημη ιστοσελίδα της ομάδας να πήρε τον κλικ, να μην μετρήθηκε στα αποτελέσματα των google analytics, μα σκεφτείτε. Θέλαμε πραγματικά να αγοράσουμε κάτι την δεδομένη στιγμή;

Γιατί πρέπει να βλέπετε με θετικό μάτι αυτές τις αλλαγές από την Google;

Γιατί οι αλλαγές αυτές βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη, κάθε φορά που χρησιμοποιεί το Google. Όσο οι επισκέπτες μένουν ικανοποιημένοι, υπάρχει πιθανότητα να προκύψουν και νέοι χρήστες και νέοι χρήστες πιθανότατα να σημαίνουν νέοι επισκέπτες για την ιστοσελίδας σας.

Voice Search

Οι χρήστες πλέον αναζητούν με φωνητικές εντολές. Πως μπορώ να εμφανίζομαι στα πρώτα αποτελέσματα για όταν κάποιος αναζητεί με φωνητική εντολή;

Φωνητική αναζήτηση


Για να έχετε μια καλή κατάτάξη όταν κάποιος αναζητεί με φωνητική εντολή, θα πρέπει η ίδια η ιστοσελίδα σας να βρίσκεται σε καλή θέση. Στην Seo Experts έχουμε παρατηρήσει πως τα 3 πρώτα αποτελέσματα είναι και αυτά που προτείνει η google μετά από την φωνητική αναζήτηση.

Ερωτήσεις και απαντήσεις

Συμπεριλάβετε στα κείμενα σας ερωτήσεις καθώς και απαντήσεις. Η πλειοψηφία των αποτελέσματων εμφανίζουν σελίδες με ερωτοαπαντήσεις. Ένα καλό παράδειγμα είναι οι σελίδες FAQ (Frequently Asked Questions). Ta Featured Snippets επίσης βοηθάν στο να έχετε μια καλή θέση στα voice searches. Μάλιστα, 4 στα 10 αποτελέσματα αφορούν σελίδες οι οποίες προέρχονται από εκεί. 

Backlinks - Brand linκs

Τα links είναι ακόμα σημαντικά για την ιστοσελίδας σας. Χωρίς όμως καλό περιεχόμενο δεν θα έχετε ποτέ αρκετά backlinks από αξιόπιστες πηγές.

Link Building / Brand Building

Τα links παίζουν σημαντικό ρόλο και μάλιστα η ίδια η google το έχει πει πρόσφατα.

”For example, if other prominent websites link to the page (what is known as PageRank), that has proven to be a good sign that the information is well trusted.”

Το 2020 θα πρέπει να σκέφτεσαι και να δημιουργείς backlinks με επίκεντρο τον χρήστη. Θα πρέπει δηλαδή να δημιουργείς Links τα οποία προωθούν συνολικά το brand σου και όχι απλά τις θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.

 


Συμπεράσματα

Κατανοούμε ότι το SEO μεταβάλλεται συνεχώς και πολλές φορές για να το ακολουθήσει μια μικρομεσαία επιχείρηση είναι χρονοβόρο αλλά και επίσης κοστίζει. Θεωρούμε όμως ότι μόνο χαμένος δεν θα βγει αν επενδύσει σε αυτό, διαχρονικά θα αυξήσει τόσο την αναγνωρισιμότητα του brand σας αλλά και τις πωλήσεις σας. Αν πάλι, τα παραπάνω σας φαίνονται εξαιρετικά δύσκολα ή δεν έχετε στη διάθεσή σας τους πόρους που απαιτούνται, επικοινωνήστε με την SEO Experts ώστε να ετοιμάσουμε για εσάς μια οικονομική πρόταση για την ανάλυση και την προώθηση της ιστοσελίδας σας.

Θεωρείς ότι αυτός οδηγός θα φανεί χρήσιμος και σε άλλους; Αν ναι, τότε κάνε share!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Το SEO είναι από μόνο του πολύ απαιτητικό, χρειάζεται ανθρώπους με γνώσεις, συνεχή εκπαίδευση και ενημέρωση γύρω από τις εξελίξεις. Αν δεν έχεις τον χρόνο ή αν σε τρομάζουν όλα αυτά, τότε στην SEO experts θα βρείς τον μόνιμο συνεργάτη που θα φέρει τα αποτελέσματα που ψάχνεις.

Διαβάστε επίσης

Όροι Χρήσης και ιδιωτικό απόρρητο